måndag 20 september 2010

En bra bok

Vidareutbildning -sånt gillar jag.
Just nu går jag en handledarutbildning genom jobbet. Det är ju fantastiskt att få tänka lite nytt, diskutera och fylla på sig själv. När man jobbar med människor behöver man verkligen tid för reflexion och eftertanke. Jag brukar inte hinna läsa så mycket i vanliga fall men nu får läslust genom mina kurskamrater. Så nu läser jag - Konsten att vara snäll, av Stefan Einhorn. Vilken tänkvärd och upplyftande bok, när man läser den känns det nästan som man sitter på en mycket bra föreläsning och lyssnar.
Boken tar upp frågor om etik och moral och konsten att vara snäll helt enkelt - och det är ju inte så enkelt som det låter. Nu gäller det bra att lägga sig i tid om kvällarna så man hinner läsa några sidor innan sömntåget går... Och så här dagen efter valet kommer ju tankarna lätt in på frågor om människosyn och etik - eller hur!!!
http://www.youtube.com/watch?v=mxm5ol6GE48

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar