onsdag 15 september 2010

Pärlor pärlor pärlor





 

 
Pärlor pärlor pärlor
 Igårkväll gick jag och min pyssliga lilla mor en grundkurs i smyckestillverkning på pärlshopen i Sturegallerian. Jag behövde lite ideer om lås och montering eftersom vi arbetar en del med pärlor på jobbet.
En engångskurs kl 19.30-22.00. Kursen kostar 350:- och då ingår material för 100:- Jättebra handledning i mysig miljö bland alla pärlor i butiken.
Det blev verkligen en trevlig kväll där 7 deltagare böjde ståltrådar valde pärlor, mös - och svor - iallafall gjorde jag det ibland och mitt sällskap också tyckte jag mig höra... Hur svårt kan det vara att böja lite ståltråd - hur svårt som helst tydligen...
Iallafall lyckades vi få till någonting och fick jättemycket inspiration. Så nu har vi fortsatt hemma i soffhörnet. Kanske kan jag använda mina gamla fusingbitar till att göra smycken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar